Halaman

Rabu, 21 Mac 2012

JANGAN PILIH KERAJAAN DENGAN EMOSI

GEORGE TOWN, 17 Mac – Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata masyarakat setempat tidak boleh mengikut emosi sewaktu memilih parti yang mana layak menubuhkan kerajaan dan seterusnya mentadbir negara.

Beliau berkata membuat pilihan sewaktu dalam keadaan emosi yang tidak stabil akan merugikan diri sendiri dan generasi akan datang kerana ia hanya akan membuatkan individu itu tersalah membuat pilihan.

“Pilih kerajaan jangan pilih dengan emosi, jangan sampai tersalah pilih… pihak yang di sebelah sana (pembangkang) hanya boleh buat provokasi untuk melemahkan semangat kita. Apa yang telah terjadi pada 2008 biarlah berlalu… tetapi kali ini(pilihan raya umum ke-13) jangan sampai tersalah pilih lagi,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan pada majlis penyampaian bantuan kepada 400 penerima terdiri daripada Orang Kurang Upaya (OKU) dan orang miskin dalam program Karisma Wanita di Pusat kegiatan Kemas, Permatang Damar Laut di sini hari ini.

Shahrizat berkata Barisan Nasional (BN) sebagai sebuah kerajaan yang memerintah Malaysia sejak mencapai kemerdekaan tidak pernah melupakan kebajikan untuk rakyat dan pada setiap masa mendahulukan rakyat untuk menikmati keharmonian dan keselesaan hidup.

“Kualiti kehidupan kita di Malaysia berada pada tahap yang membanggakan, walaupun masih ada kemiskinan tetapi masih boleh mendapatkan makanan, masih bebas untuk bergerak bebas mencari rezeki.

“Janganlah kita membuat sesuatu yang akhirnya akan memudaratkan diri sendiri dan memperjudikan nasib generasi akan datang. Kita dapat hidup dalam aman dan harmoni hasil perjuangan pemimpin terdahulu,” katanya.

Shahrizat, yang akan mengundurkan diri daripada jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat pada 8 April, menyatakan akan memberikan sokongan padu kepada BN dan berjanji bahawa jentera Pergerakan Wanita sentiasa bersiap sedia membantu untuk memastikan kejayaan parti pada pilihan raya umum kelak.

“Saya tetap akan memberikan sokongan yang padu pada pilihan raya umum ke-13 nanti. Saya tidak layak untuk menjadi pemimpin kalau kena gertak sedikit dengan pihak di sebelah sana sudah melatah, mereka hanya mahu lihat kita lemah dan tewas,” katanya.